Személyi edzés,edzésterv

Edzői végzettséggel, 27 év sportolói múltammal, vállalok személyi edzéseket, versenyre felkészítést, online edzéstervezést. Amennyiben komoly célt tűztél ki magadnak, és szeretnél szakértő tanácsokkal gazdagodni, vagy egyszerűen tudatosan akarsz edzeni, kérlek e-mailben vedd fel velem a kapcsolatot. irontepokukacgmailpontcom

Tepó IronMan blogja

"A befejezett mûvek, véghezvitt feladatok akkumulálják az önbizalom erõit. Minden ilyen helytállás meghatványozza bensõ energiáinkat, s újabb, még nagyobb feladatok sikeres teljesítésére tesz képessé bennünket."

Utolsó kommentek

Állatorvos

A legjobb, leggondoskodóbb állatorvos. Természetes gyógymódok, homeopátiás kezelések. Dr. Varga Noémi http://www.bionoe.hu Rendelő: Piliscsaba, Fő út 25. Telefon: 06 26 374-285 Rendelési időn túl: Mobil: 20 / 233-9195

2010.09.15. 08:12 Tepó

Levelezésem a Triatlon szövetség emberével

2010.09.10 (péntek)

Kedves Horváth Péter!

 Ma, több társammal együtt kimetünk a Kopaszi-gáthoz, hogy meghallgassuk a technikai tájékoztatót a VB-vel kapcsolatosan. Sajnálattal tapasztaltuk, hogy az Önök által meghirdetett időpontban (id.: Minden nap 18-tól) sehol nem találtuk a megbeszélést, illetve az információs pultnál sem tudtak felvilágosítást adni. Egyedül a mezeknél kaptunk egy kis infót, hogy :igen, elvileg minden nap 18-tól van".
Szeretnék érdeklődni, hogy mikor van lehetőség meghallgatni a technikai tájékoztatót, mert velem egyetemben, sok embernek lenne technikai jellegű kérdése, amire választ szeretne kapni, még a verseny elött, hogy legalább a versenyzők legyenek felkészültek, ha már a szervezés nem igazán méltó egy VILÁGBAJNOKSÁGHOZ.
 
Várom válaszát:
Temesi Dániel
 
 
2010.09.13 (hétfő)
 
T. Dániel….
 
     Én személyesen szept.7-től, /kedd/ minden nap 17-19 óráig ott voltam az 1. épületben, sajnálom, hogy nem találtál meg,  telefononomon is elérhettél volna bármikor, olyan jellegű megbeszélés amit te gondolsz /ahol ül 30-40 ember, és tájékoztató van/ tényleg nem volt egyszerüen azért, mert nem volt igény erre, nem jöttek az emberek, akinek szüksége volt a tájékoztatásomra az megtalált a helyszinen, vagy telefonon, én a mai napig mintegy 50 e-mail választ adtam, a versennyel kapcsolatban, és kb.120 telefonos felvilágosítással segítettem, és a helyszinen pedig nagyon sok indulóval megbeszéltük a dolgokat
 A fentieken kívül minden tájékoztatás ki volt függesztve, vagy az interneten rajta volt. Remélem azért jól sikerült a versenyed, és nem csalódtál a triatlonban, mint sportban,
                                                                    
                                                      Üdvözlettel
                                                                              Horváth Péter   
 
2010.09.13
 
Kedves Péter!
 
Az interneten meghirdetett üzenet az volt, hogy "technikai értekezlet". Ez számomra nem azt jelenti, hogy nekem kell felkeresnem a gondjaimmal, hanem azt, hogy van egy időpont, ahol minden kérdésre választ kapunk. Még akkor is, ha csak 5-6 ember jön el, de ezek az emberek versenyeznek majd magyar szinekben!! Akkor azt kellett volna kiírni, hogy bármilyen jellegű kérdéssel, telefonon vagy e-amilben érdeklődjünk, és ne is várjunk technikai értekezletet. Mindemellett, amikor ott voltunk pénteken, senki nem tudott semmit a dologról, nekem meg persze nem volt meg a telefonszám, amin elérhetem.
"A fentieken kívül minden tájékoztatás ki volt függesztve, vagy az interneten rajta volt."
Hát, ez sajnos nem így van. A tájékoztatás össze-vissza történt, ami egyik nap kint volt, a másik nap már nem. Voltak olan dolgok az interneten, amik hamisak voltak, nem tudom, hogy fordítási hiba okozta-e, de nem lehetett eldönteni, hogy akkor most mi is az igazság. Ilyen volt a kompressziós zokni és a karmelegítő használatának tiltása a honlapon, miközben az ITU előírásai alapján engedélyezett volt. Ugyan ez volt a helyzet a telikerekek használatával kapcsolatban is. Az, hogy a versenymezeket is hozni kell az embernek magával a depózáshoz, az is az utolsó nap lett kifüggesztve, ami elég sok embernél gondot okozott. A technikai tájékoztat anyagát is szomnat este tették fel a honlapra, amit úgy gondolok, hogy sokkal korábban is meglehetett volna tenni, és akkor nincs ilyen gond. Esetleg egy kör e-mailt is el lehetett volna küldeni az Age Group versenyzőknek, mivel mindenkinek a címével tisztában voltak, megkönnyítve saját maguk és versenyző társaim helyzetét, mivel ebben az esetben ritkábban keresték volna fel próblémáikkal az emberek. Sok versenyzőtársamnak gondot okozott a versenytérkép és a hozzá ír eligazítás a futópályán, ami engem személy szerint nem érintett, de jó lenne kivizsgálni a dolgot, mert sokan futottak plusz 1 kört a futópályán. Ez nem volt egyértelmű, hogy honnan számolják a 2x2,5km-t, ebben egy 5 km-t jelző tábla is hasznos lett volna!
 
Maga a verseny jó hangulatú volt, a triatlonban nem csalódtam, de a triatlonos érdekeit "képviselő" szövetségben igen. Rossz tájékoztatás, félrevezetés, mezekkel kapcsolatos hihetetlenül gyalázatos ügyintézés borzolta az ember kedélyeit.
 
Üdvözlettel:
 
Temesi Dániel

 

2010.09.13

T.Dániel…..

 
      Most az utolsó válasz levelemben, tájékoztatlak arról amit gondolom te is tudsz, hogy az eseményen majdnem 3000 versenyző indult. A lebonyolítában több  mint 600 rendező és versenybíró működött közre. Igen, biztos történtek hibák, voltak hiányosságok. Ilyeneket mindig lehet találni.  Érdekes módon a Budapesten először járt nagy számú külföldi résztvevő közül senki nem tévedt el, és nem voltak olyan jelentős problémáik amiket te felvetettél. A külföldieknek ugyanaz a tájékoztató anyag volt mint a magyaroknak….A legközelebbi nagy versenyre  /Európabajnokság, vagy Tiszaújváros/  szívesen meghívunk a rendezői gárdába, ahol közreműködhetsz, és remélem megoldod az esetleges hiányosságokat és ha van a „gyalázatos ügyintézés”-t is, és a „hasznos” javaslataiddal segíted a versenyek lebonyolítását.
                                  
                                                          Üdvözlettel
                                                                                      Horváth Péter

 

2010.09.13

 

Kedves Péter!
 
Igen, tudok róla, hogy hányan voltunk, és hány szervező/rendező volt, sőt arról is, hogy sokan nem jöttek el közülük a rossz idő miatt. De akkor is úgy gondolom, hogy sokkal nagyobb odafigyelésre és szervezettségre lett volna szükség egy ilyen különösen fontos versenyen. Hiányosságokat mindig találni, amiket a szövetség is mindig szokott, csak néhol fegyelmi eljárást kezdeményeznek az ügyben, néhol pedig nem (remélem azért lesz itt is...)
 
Szerintem az sem elfogadható például, hogy kevés takarót hoztak a versenyzőknek, és amikor rákérdeztek, csak annyi volt a válasz, hogy ennyi emberre nem számítottak. Akkor mennyire számítottak,kérdem én??!! Nem önök szervezték?!
"Érdekes módon a Budapesten először járt nagy számú külföldi résztvevő közül senki nem tévedt el, és nem voltak olyan jelentős problémáik amiket te felvetettél. "
Sajnos ez nem igaz. Elég sok külföldi sem volt tisztában a dolgokkal, és sokan közülük szintén több kört futottak. Ezt nyugodtan meg lehet nézni a championchip oldalán, csak azért, hogy a szövetség is tudja, miről beszél...(a speaker és cél közötti időből nagyon szépen látszik)
 
A tájékoztató anyag nem ugyanaz volt, mert a külföldi kiadványban az ITU előírások helyesen szerepeltek, míg a magyar honlapon rossz, téves információkat közöltek az Age Group versenyzőkkel. A magyar honlapon a mai napig nincsenek fent a ratjszámfelvételi időpontok, stb...
 
Gyalázatos ügyintézésnek tartom a ruhákkal kapcsolatos dolgokat, azt, hogy az egyetlen csapat voltunk rendező ország lévén, akiknek nem volt egységes nemzeti meze.
 
Szívesen veszek részt bármelyik verseny megrendezésében, és "hasznos" tanácsaimat is szívesen osztom meg a szövetség bármelyik tagjával.
 
 
Üdvözlettel:
 
Temesi Dániel

23 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tepo.blog.hu/api/trackback/id/tr162297376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.15. 11:50:11

Minden szavaddal egyetértek Tepó! Egyébként kb. ilyen választ vártam a Szövetségtől. :((

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.15. 11:58:00

Ha hegyikerékpáros maratonon előfordulna olyan, hogy a mezőny 7%-a eltéved akármilyen okból (mint pl. itt az én korcsoportom a futópályán), a montisok "fejét vennék" a szervezőknek. A következő évben az ilyen versenyek lehúzhatják a rolót, a rossz hírük miatt...

Javítási lehetőség sajnos már nincs, és valóban csak az nem hibázik aki nem csinál semmit, "magas lóról beszélés" viszont elég visszataszító és semmiképpen sem a Szövetség tekintélyét erősíti.

krazi 2010.09.15. 12:56:55

A szervezésről még egy apróságot megjegyeznék: én pl nem kaptam rajtszámtartó gumit. Na most így hirtelen szombat késő délután/este nem volt ez olyan evidens hogy honnan szerezzek.
Végül persze megoldottam, de azért akkor is...

ironsun 2010.09.15. 13:04:40

Szép, mondhatom, szép! Mivel ezeket a problémákat közösen éltük meg, elég visszataszító a válasz és maga a hozzáállás. Engem speciel idegesített a plusz 1 kör, de szerintem nem lett volna akkora gond, ha csak ez lett volna a szívás az egész VB-n. Engem elintéztek úgy, hogy én csesztem el, az én hibám, de Kis Gyula is leírta a blogjában, hogy neki is gondot okozott a körök száma és azért Ács Peti is plusz egyet ment. Pedig ők nem ma kezdték és jártak már pár versenyen! Én csak randomszerűen néztem meg a külföldiek eredményeit, de sok plusz köröst láttam! A legnagyobb probléma pedig az, hogy fele ennyire nem érdekelne bennünket se ez az egész, ha ezzel párhuzamosan nem cseszegetnék Nagyatádot!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.15. 14:59:19

@Vasapu: Az eredménylistát átnézve a férfi 35-39-es korosztályban a 116 indulóból 8 versenyző futott egy körrel többet (5 magyar, 3 külföldi). Ez az indulók 7%-a. Gondolom a többi korcsoport is hasonló.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.09.15. 16:48:36

Hát igen... A szövetségtől nem várna az ember ilyen hangnemet. Hallottam azóta, hogy másnak a dobogós helye múlott ezen a plusz 1 körön úgy, hogy szervező küldte el még 1-re, és nem először fordult elő vele, mert már az idén volt egy verseny, ahol rossz irányba terelték őket a bringás pályán, és akkor is a dobogós helye múlott rajta.

@krazi: Szia, igen, a csomagban senki sem kapott rajtszámgumit. Lehet, hogy evidensnek vették, hogy van :-))
Persze, ez kb 10 forintos kiadás lett volna, per fő. Bosszantó!

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.09.15. 17:46:30

@Ivan Grasso: Én rögtön gondoltam, hogy IG nem a hasára ütött, amikor a 7%-ot írta :DD

Egyébként nagyon jó a montis hasonlat... pedig pl a Pilisben 110 km-en egy csöppet melósabb megszervezni a pálya kijelölését...

ironsun 2010.09.16. 15:56:41

M30-as kategória, 9 % (111-ből 10) ment plusz kört. Mivel külföldi versenyző nem tévedt el, ezért Gordon Camenzuli (1417) és
Sebastien Garcia (1458) biztos nem tévedésből, hanem azért mentek még plusz egy kört, mert tetszett nekik a panoráma a Lánchídról. Oda és vissza is. Vagy fura nevű honfitársaink. Szerencsétlen a mai napig nem tudja, hogy többet ment, akkor ez nem eltévedés?

ironsun 2010.09.16. 16:44:38

@Tepó:

Igen, olvastam. Ami idevág:
"Írhatnék körszámlálásról," - ezeknek komolyan nem tűnik fel, hogy nem a számlálással volt a baj. Az megy. Kettőig mindenkinek. 10-ből 9-est kaptak. Kitől? Maguktól? Megvannak az e-mailcímek, lehetne értékeltetni a versenyt, lehetne pontozni. Akkor mondhatná a 9 pontot. De így? Amúgy szerintem azért csak 9-est adtak maguknak, mert rossz volt az idő. Emiatt úszott 1 pont.

ironsun 2010.09.16. 20:14:49

Na, ígérem, az utolsó bejegyzésem a körökkel kapcsolatban. Ez egy idézet, nagyon szép:
"én is futottam plusz egy kört...ami egyébként gogglemapsen általam lemérve 3,7 km volt...de engem egy bringás ITUs szervező beszorított a célba üvöltözve hogy FINISH FINISH...aztán a célbaérés után a magyar szervezők elkezdték hogy mennyi kört futottam mondtam hogy elfutottam ide a kopasziról (6,4 km csak ezt akkor még nem tudtam) és még egy kört futottam....háthogy őszerintük lenne még egy köröm...de nem voltak benne biztosak...az ITUs csávóval nem értettek szót ...végül mondták 10 perc vita után hogy azért szerintük fussak még egy kört az a biztos:P...így futottam én is 13,7-et:P"
Hétvégén azért egy rádiós kívánságműsorban küldök a szervezőknek egy számot, mondjuk az Eddától a Kör közepén állok című nótát...

mata68 2010.09.16. 21:49:18

@ironsun: Ezzel az utolsó mondattal mire célzol ? Ne ijesztgess !

mata68 2010.09.16. 21:50:45

"A legnagyobb probléma pedig az, hogy fele ennyire nem érdekelne bennünket se ez az egész, ha ezzel párhuzamosan nem cseszegetnék Nagyatádot! "

Bocs. A kérdés a fenti mondatra vonatkozott.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.09.16. 22:08:37

@mata68: ironman.hu Köd című bejegyzés ...

@ironsun: engem is a 9-es bosszant kicsit. Lehet, h ennek is írok :-)))

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.09.16. 22:34:09

Mondjuk az tényleg vicces, hogy nem volt technikai tájékoztató!

Ezt szerintem semmilyen módon nem lehet kimagyarázni, kivéve egyet:

"Bocsi."

(Mert ugye azt az okot, hogy 'mindenki annyiszor versenyzett már a budapesti VB-n hogy fejből is megy' - elfelejthetjük :)

Nekem az lett volna a legszimpatikusabb, ha kiállnak és azt mondják:

+ Legközelebb lesz technikai tájékoztató! (időpont a prospektusban is szerepelni fog)
+ Legközelebb 4 héttel az első levél előtt elkezdjük a mezek szervezését, és egy (1) db adatbázisban tartjuk nyilván az egészet.
+ A vízre több csónakot, rakunk az age group futam közepére, és végére is. Mert igaz hogy nem volt köd, de attól még remekül meg lehet fulladni.

(a kajakosok nem is tudtak róla hogy itt ilyen rendezvény lesz, és tudom hogy ingyen eljöttek volna biztosítani)

+ Futáshoz kirakunk 2 táblát:
"First turn ->", "<- Second turn" néven.
+ Bringához kirakunk egy feliratot:
"~36 km => finish" ugyanis mindenkinek van órája.

(Mondjuk HAJTOGATHATÓ számokkal, és akkor azt sok versenyen lehet használni)

+ stb, stb...

Ezeket megcsinálják.

És tegyük fel, a következő versenyen felmerül újabb 2-3 dolog. Azt is megcsinálják.

És így remélhetőleg egyre jobb lesz a szervezés.

De nagyon fontosnak tartom azt hogy pl. Dani levelére így válaszoljanak:

(Figyelem, ez egy ELKÉPZELT levél)

"Kedves Dániel!

Először is köszönjük hogy versenyeztél az országunk színeiben, és gratulálunk a versenyhez!

E mellett szeretnénk megköszönni azt is, hogy megosztottad a véleményedet a VB lebonyolításával kapcsolatban. Nagyon fontos a véleményetek a számunkra, hiszen ti versenyeztek és nem mi, ezért adott esetben sokkal jobban is látjátok, érzitek az ilyen típusú dolgokat.

A kérdésedre válaszolva, tájékoztatlak, hogy korcsoportos technikai tájékoztatót szerveztünk ugyan, igaz csak az age-group-ok vezetőinek, még pénteken. Igaz, ez az információ nem lett megfelelően kommunikálva a hazai indulók felé, és egy szombat esti időpont valószínűleg jobb lett volna ilyen célra.

Most már látjuk a visszajelzések alapján, hogy hagyományos (egyéni) technikai tájékoztatóra is komoly igény lett volna. Ezt a hiányosságot a jövőben rendezett versenyeken természetesen pótolni fogjuk.

A másik kérdéseddel kapcsolatban (a futó, és kerékpáros pálya hossza) igazat kell adjak neked, mert a statisztikákat átnézve nyilvánvaló hogy egyes korcsoportokban a versenyzők adott esetben 8-10%-a is többet futott (esetleg kerékpározott) mint a tervezett táv.

Mivel nem egyedi esetekről van szó, ezért a jövőben megpróbálunk kialakítani egy átláthatóbb, informatívabb rendszert, pontosan az ilyen típusú félreértések miatt.

Köszönöm hogy megkerestél bennünket, és remélem hogy sikerült válaszolnom minden fontosabb felvetésedre.

Bármilyen egyéb észrevételed, vagy javaslatod van, nyugodtan keress megy engem, vagy bármely munkatársamat!

Üdvöztlettel:

Dave Scott"

szaszit 2010.09.17. 10:35:53

Teljesen egyetértek Tepóval, és a többi versenyzővel is, engem is felháborított az egész VB-t körülölelő fejetlenség, kezdve a mezmizériával ami engem eléggé zavart, gondolom a külföldi csapatok nem a verseny hetében kapták meg a VB-s mezeket, mint ahogy sok magyar, és azt sem tudtuk milyen mezt kapunk vagy kapunk-e egyáltalán. Kipróbálásra pedig természetesen esély sem volt. A szövetség az email-ekre nem reagált telefonon senkit nem lehetett elérni pedig júniusban az első napon neveztem.

Gondolom a szövetségből induló versenyzők mezeivel nem volt probléma azok megjöttek időben, legalábbis én úgy láttam közülük mindenki az első verziós mezben versenyzett. Aztán meg ez a nemzetközi készlethiányos kamu duma, ami végképp betette a kaput és emiatt a magyar csapat tarkabarka mezekben versenyzett legalább ötféle mezben.
A szövetség oldalán nagyon kevés információt lehetett megtudni a versennyel kapcsolatban, legtöbbször csak apró (sokszor helytelen) információkat csepegtettek, úgy érzem az a közel 500 magyar aki elindult (és befizette a nem kevés nevezési díjat) joggal várhatott volna el normális tájékoztatást. Úgy érzem én a részemről teljesítettem a feltételeket, résztvettem 2 előversenyen joggal várhattam volna el normális bánásmódot.

A helyszíni technikai értekezlet sokmindent tisztázott volna, de (mint utólag megtudtuk) ilyen esemény nem volt, pedig lehet hogy egyszerűbb lett volna mint egyesével elmondani telefonon vagy emailben az infókat az embereknek. Azt hogy A4-es lapokon írják ki az infókat elég kevésnek tűnik, nevezésnél úgyis meg kellett adni email címet, nyugodtan küldhették volna úgy is, gondolom megoldható lett volna.
A segítők is elég tájékozatlanok voltak a saját dolgukon kívül másban nem nagyon tudtak segíteni.
A depózásnál semmit nem ellenőriztek a biciklin pedig ezt még a legkisebb versenyen is megteszik, azt pedig hogy a mez is kell a depózáshoz szintén sehol nem volt kihirdetve, csak másoktól tudtuk meg. A körszámlálási mizéria pedig könnyen elkerülhető lett volna, két tábla kirakásával. Mivel én is majdnem mentem még egy kört, csak az utolsó pillanatban jöttem át a bólyák között emiatt a futás sem volt kerek elvette a befutó élményét a "hánykörtiskellfutni" érzés.
Valaki(k) hibázott és szerintem annyi lenne a minimum hogy elnézést kérnek (a mezek miatt is), de inkább a versenyzőkre kenik a dolgot, ahelyett hogy a verseny előtti normális tájékoztatással megelőzték volna a bajt.

A legfőbb baj szerintem az amatőrizmus, a versenyeket pár triatlonszerető fanatikus szervezi (az egyéb munkája mellett) így fordulhatnak elő az évközbeni hibák is (például a vasi vasemberen elfogyott a chip és a rajtszám és a póló is, mert nem számítottak ennyi emberre, ilyet még soha nem láttam, de eszükbe se jutott kevesebb nevezési díjat kérni) jó lenne egy profi szövetség ezt jobban koordinálná de erre kevés esély látok..

NOR 2010.09.17. 11:21:47

Az a vicc, hogy az egész verseny és az azzal kapcs. dolgok szervezését állítólag egy rendezvényszervező cégnek adták ki (pontosan nem tudom, milyen okból kifolyólag, biztos nem volt rá megfelelőbb gárda...), akiknek 1 év alatt szó szerint meg kellett tanítani, hogy hogy is működik a triatlon, és hogyan kell egy triatlon versenyt megszervezni. Bár azt lehet, hogy elfelejtették mondani nekik, hogy ez még csak nem is egy "sima" triatlon verseny.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.09.17. 14:46:22

@NOR: Pedig pl. a BSI milyen jól megcsinálta volna!

Remélem később tényleg nem ezek az élmények dominálnak majd, csak egy adalék az eddigiekhez:

Kérdeztem a páromat, hogy miért nem az 1500 fős lelátóra ültek fel a Roosevelt tér közepén ahogy megbeszéltük - ahol egyébként feltűnő módon csak néhány tíz ember üldögélt.
Azt mondta, hogy hosszas kérdezősködés után a szervezők közül senki nem tudta megmondani, hogy lehet bejutni oda a kordonokon keresztül, úgyhogy végül feladta és nem indult el a két gyerekkel felderítő útra, maradtak lent a híd mellett... :)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.09.17. 14:50:53

@Ivan Grasso: Nagypapámmal ugyanez volt. Én is mondtam neki, hogy jöjjön ki nyugodtan, le tud majd ülni a lelátóra.
Erre azt vettem észre, hogy a pálya mellett kuksol ;-)
Utána én is megkérdeztem, és neki is azt mondták, hogy nem lehet bemenni, mert pályazár van :-))

szaszit 2010.09.17. 16:35:53

Na megjött a levél a szövetségtől, gondolom ti is megkaptátok.
"Voltak kisebb-nagyobb problémák úgy az előkészületek, a tájékoztatás és a rendezés terén is. Ezért elnézéseteket kérjük. "

NOR 2010.09.17. 20:28:29

@szaszit: Gondoljátok el, mennyi panaszlevél érkezhetett nekik, miután rászánták magukat e levél megírására. Csak épp nem volt annyi önkritikájuk, hogy maguktól elismerjék, hogy hibáztak, és ez az egészre pluszba rányomja a bélyegét. Valószínűleg ez a levél a végső "megoldás" volt részükről, amikor már mást nem tehettek, mert a versenyzők hibáztatása nem működött (persze nem is működhetett, de azért próbálkoztak).
süti beállítások módosítása