Személyi edzés,edzésterv

Edzői végzettséggel, 27 év sportolói múltammal, vállalok személyi edzéseket, versenyre felkészítést, online edzéstervezést. Amennyiben komoly célt tűztél ki magadnak, és szeretnél szakértő tanácsokkal gazdagodni, vagy egyszerűen tudatosan akarsz edzeni, kérlek e-mailben vedd fel velem a kapcsolatot. irontepokukacgmailpontcom

Tepó IronMan blogja

"A befejezett mûvek, véghezvitt feladatok akkumulálják az önbizalom erõit. Minden ilyen helytállás meghatványozza bensõ energiáinkat, s újabb, még nagyobb feladatok sikeres teljesítésére tesz képessé bennünket."

Utolsó kommentek

Állatorvos

A legjobb, leggondoskodóbb állatorvos. Természetes gyógymódok, homeopátiás kezelések. Dr. Varga Noémi http://www.bionoe.hu Rendelő: Piliscsaba, Fő út 25. Telefon: 06 26 374-285 Rendelési időn túl: Mobil: 20 / 233-9195

2010.08.25. 23:05 Tepó

Visszaemlékezés és tervek

 

Anno, mikor Myke barátom elhatározta, hogy teljesíti az Ironman távot, én még a csapatsportban, nevesítve a kosárlabdázásban leltem nagy örömömet, immár 17 éve. Igaz az is, hogy már 2007-ben motoszkált a fejemben, hogy nekem is teljesítenem kellene, mikor egyik csoporttársnőmről (Danka Olgi) kiderült, hogy 2005-ben harmadik lett a versenyen.  Az elmesélt élményei, és a kihívás nagyon tetszettek.
Myke felkészülését végigfigyelve, és kedvet kapva a kerékpározáshoz, vettem meg tavaly az első országúti bringámat, egy Felt F100-ast, melyet még idén tavasszal is használtam. Párszor elkísértem az edzéseire, mind a futásokra, mind a kerékpározásra. Egyre jobban tetszett, hogy csak magamra számíthatok, olyan eredményt tudok elérni, amennyi edzésmunkát belefektetek, mert ugye ez a csapatnál nem így volt.
Aztán jött a nagy áttörés, a 2009-es Ironman. Érdekes módon, már akkor is ahhoz igazítottuk a nyaralást, pedig csak lelkes szurkolóként érkeztünk Nórival. A Gyékényesi tó partján állva, és végignézve a ceremóniát (ami szerintem jobb volt, mint idén) döntöttem el véglegesen, hogy ezt én is meg akarom csinálni, ott akarok állni a parton. Kíváncsian vártam, hogy Myke milyen idővel ér célba, és próbáltam a lehető legjobban lelkesíteni. Így visszagondolva többet is tehettem volna érte, de akkor még szinte semmit sem tudtam a triatlonról, a versenyek mivoltáról. A célba érése nagyon meghatott. Utána a horvátországi nyaralás alatt végig azt tervezgettem, hogy Omisba fogok menni edzőtáborozni, mert annyira jó terep volt. A nyár végén még visszatértem a kosárlabdázáshoz, de a csapatnak bejelentettem, hogy csak az őszi idényt nyomom végig velük, mert januártól másra kell koncentrálnom.
Közben elolvastam pár könyvet a témában, utána néztem a triatlon edzések edzésmódszereinek, hogy meg tudjam tervezni a saját felkészülésemet. Annyira nem volt nehéz, mivel már évek óta személyi edzőként dolgozom, így az edzéstervezés nem áll messze tőlem. Eldöntöttem, hogy az idei Extrem Tour állomásait mind teljesítem, és még kiegészítem azt néhány elengedhetetlen versennyel. Ennek fényében megszületett egy 32 hetes edzésterv.
A téli hónapokban a biciklis edzéseket spinning biciklin, a futásokat futópadon teljesítettem, illetve lejártam úszni a budafoki Hajós Alfréd tanuszodába. Az akkori 1,5-2 km-es úszó edzések még rengetegnek tűntek, de tudtam, hogy nemsokára ez változni fog. Az emberek az edzőteremben sokszor furcsán néztek rám, amikor az alapozó edzéseim során 1-1,5 órákat futottam konstans pulzuson, illetve hétvégenként 3 órákat tekertem a spinning teremben egy laptopon filmet nézve magam előtt, hogy legyen valami inger. Sajnos a tél nehezen akart véget érni, és csak sokára tudtam elkezdeni a kinti edzéseket. Márciusban tört meg a jég.
Barátaim, és egyben vendégeim megkértek, hogy segítsek nekik a Balaton Szupermaraton során, mert ketten nem biztos, hogy bírni fogják végig. Rám bíztak két hosszabb szakaszt, egy 17 és 21,2 km-es távot. Sikerült az elvárásaiknak megfelelően teljesítenem, ezzel a legtöbb helyezést javító csapat lettünk azokon a napokon. Ez március 19-20 volt. Innentől amikor csak tudtam, kint edzettem.
Az első kültéri bringás edzést március 23-án csináltam, és innentől fogva csak akkor mentem spinning terembe, ha nagyon rossz idő volt. Közben beszereztem egy Focus Cayo Expert full carbon országúti bringát, amivel a tekerés álommá vált. Áprilisban az Esztergom kört (110km) még 4ó5p alatt, míg augusztusban 3ó30 alatt tekertem le.
Az úszások nem mindig estek jól. Sőt, sokszor volt, hogy az eltervezett távot nem is csináltam végig. Ez a saját kudarcom, de ez van… Szeretek úszni, de nem mindig és nem minden áron. A felkészülés vége felé már 3-4 km-eket mentem ugyanannyi idő alatt, mint az elején a 2 km-eket.
Április 25-én életem első egyéni versenyén vettem részt Kaszón a sprint duatlon ob-n. Érdekes és tanulságos volt. 36km/h átlagot tekertem a 20 km-en és 30p alatt futottam le a 7,5 km-t. Élmény volt és sikerként könyveltem el. Teljesen fellelkesültem a versenyzés iránt.  (1:03.35; 69. hely)
Május 8-án az orfűi Extrem Duatlon következett. Nagyon jó kis verseny volt. Még mindig a tapasztalatok gyűjtögetése volt a cél, próbáltam tartalékolni, de közben kihozni magamból a legtöbbet. A terep kedvezett, mert szeretem az emelkedőket. (2:24.27; 55. hely)
Ezek után volt 1 hónapom a Tour de Pelso-ig. Alig vártam már, hogy egy ekkora távot is végig tekerjek. Óriási volt a Balaton körül versenyezni, és végig gondolni, hogy sokan ezen a távon napokig mennek, persze nem ilyen tempóban. (204km; 5ó41p)
A következő hétvégén - Június 13-án - Orfűman középtávú triatlon OB-ra került sor, ahol végre triatlonosként is felavatódtam. Szerintem ez a versenyem sikerült idén a legjobban, bár utólag mindig azt gondolom, hogy itt-ott lehetett volna nyugodtan gyorsabban menni. Persze verseny közben nem így gondoltam, de ezt az ismeretlen távoknak tudom be. (4:56.20; 38. Hely)
Júniusom harmadik versenye a Velencei tóúszás volt, ahol először úsztam 3km-t egyhuzamban. Ezt eredetileg 2 körösre tervezték, ezért is gondoltam beilleszteni az edzéstervbe, mivel Nagyatádon is hasonló megoldásra kellett számítani. Végül egybe 3 kili volt. 59 perc környékén értem célba.
Innentől fogva az Ironmanig már nem volt semmilyen versenyem sem. A júliusi hónapot arra használtam ki, hogy egy kicsit a kombi edzéseket szokjam, így heti 2 kombi edzést tűztem ki célul. Szerintem jól sikerültek, bár az idő nem mindig volt kegyes.
A végén 3 hét taperinget terveztem, ami lehet, hogy sokra sikerült. Mondjuk szerintem ez emberfüggő, hogy mennyi időt kell ezzel eltöltenie. Én olyannak érzem magam, hogyha nem edzem, akkor visszaesik a formám. És most lehet, hogy túl rövid edzéseket írtam magamnak, nehogy valami baj legyen. Talán féltem már a sérüléstől, betegségtől, talán más okból.
Az idei évre tervezett fő versenyemen, az IRONMAN-en pedig a többiek (blogger crew) elvárásai alatt teljesítettem, de éppen azon a napon erre voltam képes. Számomra egy igen emlékezetes, élményekkel teli verseny volt, amit igen jó idővel fejeztem be. Első bálozóként 11ó30p49mp alatt szakítottam át a célszalagot.
Úgy érzem, hogy a biciklis teljesítményemet sikerült a legjobban optimalizálni. A frissítésekkel nem voltak gondjaim, barátnőm mindig mindent a megbeszéltek szerint adagolt. A biciklizésnél minden körben cseréltem a kulacsokat, bármennyit is ittam belőlük, hogy folyton friss utánpótlásom legyen. Egyik kulacs izóval, a másik pedig vízzel volt feltöltve a kajálások utáni öblítéshez, és a fejem locsolásához (a végén a combjaimat is locsoltam). Minden körben kaptam egy szendvicset, energia szeletet, Mg ampullát, amikből csak módjával fogyasztottam, de úgy, hogy legyen elegendő energiám. A futás során követtem el hibát, hogy a hivatalos frissítőnél a második körben kajáltam a dinnyéből. Annyira jól nézett ki, de sajnos a gyomrom nem kultiválta. Ez hosszú körökre rányomta a bélyegét a versenyre, ami végül szerencsésen megoldódott, de a kezdeti tempómat nem sikerült visszaszereznem, így a maratonom messze elmaradt attól, amit valóban tudok. Ezzel együtt nagyon elégedett vagyok, és örülök, hogy egy ilyen társaság tagjának vallhatom magam.
A videókat visszanézve, állítanom kell a könyöklőmön, illetve a futómozgásom is iskolázásra szorul. Ezt mondjuk nem értem, hogyan kopott el ennyire :-( Sosem éreztem, hogy ennyire laposan futok, remélem, egy jó kis futóiskola helyre fogja rántani. Többet kell majd futnom, mert, ahogy éreztem, hogy a biciklizés egyre jobban megy, kicsit háttérbe szorította a nagyon fontos futó edzéseket. Az idei kerékpáros edzéseimen egyszer sem mentem hosszabbat, mint 110-120 km. Ezen változtatni fogok, bár inkább az erőfejlesztés a cél, hogy egy még jobb tempót tudjak menni.
 A téli edzéseim erről fognak szólni: a lábak erejének specifikus edzései, futó-ugróedzések, általános erőnléti edzések, úszás.
Azt bizton állíthatom, hogy ha mellettem állt volna egy edző, és sokszor akkor is mennem kellett volna, amikor magamtól nem mentem el, illetve az edzéseim során felügyel, javít, ösztönöz, tanácsokkal lát el, akkor még többet lehetett volna kihozni magamból. Ezzel nem azt mondom, hogy lusta vagyok, de ha van egy felügyelet, akkor teljesen másként edzek. És ezt a másik oldalról, az edzői tapasztalatomból is mondom, mert látom a vendégeimen, hogy mikor együtt edzünk, akkor hogyan teljesítenek, illetve, ha magukra vannak hagyva, akkor hogyan. De ez természetes…
A jövő évi versenyeket még nem látom előre, nem tudom mennyit, és milyen távokat fogok vállalni. De egy biztos. Jövőre is ott leszek Nagyatádon!!
Kicsit hosszúra sikerült ez az írás, de az elmúlt 8 hónap is az volt :-)
Végül egy kis összefoglaló, hogy idén mennyit készültem:
Úszás: 161,5 km
Kerékpár: 3280 km (+ 23,5 óra spinning kerékpáron)
Futás: 1003.5 km (ebből kb. 360 km futógépen)

 

40 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tepo.blog.hu/api/trackback/id/tr352248064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.26. 10:48:09

Helló IM!

Érdekes bejegyzés és egyúttal elgondolkodtató is.

Nagyon jól átjön, hogy egy ilyen (sőt több ilyen) szép eredmény eléréséhez milyen tudatos hozzáállás szükséges.

Az IM-en elért időd szuper (már csak azért is ezt kell mondanom, mert jobb, mint az enyém és az sem utolsó :DD), de valóban benne hagytál néhány percet, néhány tízpercet (ellentétben velem, én akkor gyakorlatilag tökéletes versenyt mentem). Szerintem a fontos kérdés, hogy hol volt az a momentum ami miatt kicsivel lassabb voltál a vártnál. Én ellentétben Veled, nem biztos, hogy arra az egy szem dinnyére gondolnék. Szerintem az elképesztően jó bringaidőd ütött vissza a Maratonnál (egyébként semmi baj nincs a futásoddal, IM-en mindenki így fut, kivéve a top 3-at). Mennyivel is? talán 20 perccel gyorsabb időt mentél hozzám képest bringán, viszont 30 perccel lasabb maratont (nagyságrendi adatok) futottál. Míg mindketten tudjuk, hogy bár bringán gyakorlatilag kiegyenlítődtek az elmúlt évben a képességeink én inkább bringás vagyok, Te pedig inkább futó. Az idei jó bringás időkhöz hozzájárult az új aszfalt is, de az max 5-10 perc a maradék előnyt az én időmhöz képest izomból tekeréssel hoztad, ami lehet, hogy csak 3-4-5 pulzusütéssel magasabb intenzitás percenként, de 5 óra alatt az már 1500 extra szívdobbanás, minden következményével együtt. Szóval szerintem egy 15 perccel lassabb bringázás akár 45 perccel gyorsabb maratoni futást is hozhatott volna. Biztos nem vagyok benne, de én erre gondolok. Egyébként vannak pulzusadataid? Azt még összevethetnénk...

Ahhoz pedig, hogy már most elhatároztad a jövő évit: gratulálok, ehhez ilyen felkészülés intenzitás mellett igen keménynek kell fejben lenni. Nóri jóváhagyta?

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.26. 10:53:04

Még annyi, hogy én 10:40-re tippeltelek, de ez az elérehtő legjobb idő lett volna, tökéletes versenyzés és 10 fokkal hűvösebb idő esetén.

A tavalyival azonos körülmények mellett (ami kb megvolt) 10 perccel jobb úszást, azonos vagy 5 perccel lassabb bringát és 30 perccel jobb Maratont számoltam Neked magamhoz képest. Így 10:55-11:05 között kellett volna beérned.

Ettől függetlenül IronBC!!! :)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.26. 12:51:08

@myke6969:
Helló!
Igen, amit írsz az is elgondolkodtató :-)
Nemtudom mi lett volna, ha kicsivel lassabban megyek kerón, de az annyira jól esett. Ha megnézed a futás köridejeit, akkor jól látható, az elején még rendben volt a tempó. Aztán szépen visszaestem... De nem baj, ez így sikerült. Egyébként magamat is 11 alá vártam titkon, de ember tervez...
Nekem ez az év a tapasztalatszerésről szólt, annak ellenére, hogy természetesen mindig odatettem magam a versenyeken, mert hát azért versenyek ;-)
Sokat tanultam ebben az éveben...
A jövő évi IM már 2-3 nap után előjött, és Nóri is jóváhagyta, bár a jövő évem minden szempontból, de főleg a suli miatt húzós lesz.
Attól függetlenül edzeni fogok, és felhasználni a tanultakat. Remélem jövőre Te is ott leszel!! ;-)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.26. 12:55:26

Ja, a pulzusadatok.
Sajnos, mivel nem bringás-futó órám van, hanem még a fitness vonal, ezért nincsenek külön köridők, stb.
Így a teljes távra, vagyis a keró+futásra tudok adattal szolgálni, mert a vízben nem mertem felvenni, nehogy hátráltasson, ha lecsúszik.
Szóval:
10ó12p; 6504 kcal; 139 avg Bpm; 167 max Bpm

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.26. 14:47:49

Nekem, mint laikusnak egy kicsit kevésnek tűnik a futás mennyisége a bringához képest. Nem tudom Neked az utolsó 2 hónap hogy telt, de nekem hasonló tapasztalataim vannak. A futás második fele volt a legdurvább, persze ez normális, de szerintem ahogy nálam is elbillent a mérleg a bringaedzések felé, úgy lehet, hogy Nálad is ez történt.
Neked voltak júliusban 30+os futásaid?

Egyébként akikkel én beszéltem a veseny után azok közül azok voltak rosszul, akik nem köpték ki a dinnye magját.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.26. 15:05:43

@Vasapu: köszi
na ez az...
nem volt olyan futásom, ami 25 fölött lett volna. Sajna a térdfájásom is közrejátszott ebben. Inkább kihagytam, mint a versenyt kelljen kihagynom...
Igen, visszanézve kevésre sikerült a futás része, ezért kell majd ezen is változtatnom.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.26. 15:14:58

@Tepó: Igen, szerintem ez lehetett a probléma, a bringát nem nyomtad túl, az tényleg így megy Neked, viszont a 30 - 35 kilis futások hiánya köszönt vissza. Én biztos, többet fogok futni júliusban ugyanennyi bringa mellett.
Hány nap is még? :-)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.26. 15:47:02

@Vasapu: ironmyke.blog.hu/2009/08/06/februar_206#more1292824

Nekem ezek voltak a számaim.

Még több keró és még kevesebb futás. Ki érti ezt?

Egyébként nyilván több sikeres stratégia létezik.

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.26. 17:41:16

@myke6969: Tényleg érdekes...
A bringát jól megnyomtad :-)
Én magamon mindenesetre azt éreztem, hogy a végére igazán a kerót tudtam felhúzni, a futást csak kb. 80 %-ra.

Te júliusban futottál 30+-okat?

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.26. 20:01:53

@Vasapu: én egy 30-asra elkisértem, igaz 25-nél kiállított :-) azt mondta, h sok lenne. (akkor még az is lett volna)

@myke6969: igen, biztos több stratégia létezik,de emlékszem te mentél 150et is kerón. A futást te is keveselted anno, de idén sztem bepótoltad ;-)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.26. 21:28:16

@Tepó: nagyon jó volt elolvasni az írásodat, tanulságos volt!
Úgy tudom Neked is megvan a Going Long című könyv Joe Friel-től. Mostanában olvasgatom a blogját (www.joefrielsblog.com) és azt látom, hogy ez a fickó nagyon érti a dolgát. Szóval azt írja, hogy nem kell annyira hosszúkat futni egyáltalán az IM felküszülés során! Max. 2.5 órás futásokat javasol (persze van akinél ez már 30km :). A könyv szerint nagyon jól csináltátok, hogy a bringára helyeztétek a hangsúlyt (Myke,Tepó,Vasapu mindhárman!) De ez csak azoknál érvényes, akiknek egyébként nem gond egy maraton lefutása (ez mindhármótoknál adott volt, úgyhogy ez is OK.) A bringán viszont esszenciális dolog hosszúkat menni egyenletes tempóban. Öt-hat órás menetekről van szó itt (150+ km). Ezt nagyon kevés embernél látom, pedig úgy tűnik ez a kulcsa az egésznek (a könyv szerint mindenképpen).
Tepó alapvetően mázlista vagy, mert egy relatíve apró dolog kiküszöbölésével képes leszel nagyot javítani jövőre (kajálás). Sokkal rosszabbul jártál volna, ha most azt kellene mondanod, hogy "gyerekek minden tökéletes volt, ha javítani akarok, akkor már csak az úszást tudom finomítani" (a legnagyobb szívás! :)).
A kilóméterekről annyit, hogy jó pár IM edzésnaplóját áttanulmányozva (edzesonline.hu) nagyságrendileg ez a 3 szám adódott, mint egy optimális arányú felkészülés egy 11-13 óra körüli versenyre: úszás kb. 120-150km, bringa 4-5000km, futás 1300-1600km. Durván egy év, vagy a szűken vett felkészülés alatt (8-10 hónap). Akik ezt végigcsinálták, gyakorlatilag valamennyien nagyon kiegyensúlyozott versenyt produkáltak a fenti intervallumon belüli befutással. (11 óra alá menni viszont már tehetség kérdése, a Ti esetetekben erre is megvan minden esély a jövőben).

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.26. 22:13:12

@Ivan Grasso: Szerencsére még van időnk ezen gondolkodni, mindenesetre elgondolkodtató, hogy a bringa mennyiségét kell emelni és nem a futásét.
Egyébként visszanéztem a júliusomat és a leghosszabb futásom pont 2,5 óra volt.:-)
Én mégis valahogy úgy érzem, hogy kellett volna még hosszabbakat betennem az utolsó hónapban.
Viszont a 4-5000 km bringához majdnem dupláznom kellene.
Jövőre okosabbak leszünk...

Te mi alapján és mikor kezded el a felkészülést? Szívesen olvasnám is :-)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.27. 08:22:50

@Ivan Grasso: Sajnos nincs meg a könyv, Myke-tól kaptam kölcsön, és nyálaztam át... Igen, a 2,5 órás futásnak szerintem is 30(+) -nak kellene lennie, dehát majd jövőre :-D
Legalább mindig van új kihívás. Lehet, h szerencsés vagyok ebből a szempontból, hogy kicsi hibajavítással jobb időt tudnék menni, de úgy érzem, hogy itt nem csak az idő évről-évre történő megdöntése a cél. Ott voltál, láttad... Itt a teljesítmény, az, hogy tudod, hogy mennyit tettél (vagy nem tettél)azért, hogy ismét ott legyél.
Persze, az embernek mindig az az álma, hogy jobbat nyújtson, mint azelött. De egy ilyen hosszú versenyen, nem igazán tudsz konkrét tervekkel jönni. Mert bármi keresztülhúzhatja a számításokat. Rossz idő, jó idő, hasfájás, formaidőzítés, akármi...
Jövőre ismét teljesítem, és örülni fogok, ha jobb időt érek el, és csak akkor keseredem el, ha több munkával érek el rosszabb időt ;-D

@Vasapu: hát igen, itt jön az, hogy minden embernek más és más edzéstervre van szüksége. Lehet, h futásra kell kiélezni, lehet, h a biciklire stb...
Egy biztos. Nekem lesznek jövőre 150(+)-os tekeréseim, és már időben elkezdem a 30(+)-os futásokat is.
Egyébként meg azt hallotam valamikor, hogy a futóteljesítmény nagyban segíti a keróst, de fordítva nem teljesen így van.
Na és persze, hogy Joe most is 2:50 körüli maratont futott, így látszik, hogy a 2,5 órás futás akármennyi is lehet :-D

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.27. 10:17:22

@Vasapu: Én már két éve készülök! :))
Ez az év a futásról szólt, ami az őszi maratonban fog tetőzni. A jövő év pedig a bringáról. Az úszást október-december között szeretném összerakni, legalábbis a technikát javítani a "Total Immersion" szisztéma alapján. Ősszel-télen kemény erősítés lesz, és utána is végig (a fő eszköz valószínűleg a TRX szalag lesz). A bringa télen teremben megy majd (ld. Tepó), utána szabadban, szombat délelőttönként hosszú menetekkel. A futást csak szinten szeretném tartani, nagy áttörést nem tervezek.
Az tuti, hogy a legjobb dolog saját edzővel készülni, előregyártott edzésterv alapján pedig csak a második legjobb, (könyv, net, stb..) de nekem a munkám jellege miatt állandóan "áttervezés" üzemmódban mennek a heti edzéseim, ezért egy személyi edzőt őrületbe kergetnék, úgyhogy marad az edzésterv. Ebben az évben ez nagyon bevált! A lényeg, hogy a héten belül tologathassam az edzéseket, végül a heti mennyiséget úgyis megcsinálom. Sajnos csak keveset, kb. 8-9 órát fogok tudni edzésre fordítani hetente, úgyhogy ha lesz is IM 2011-ben (80%, hogy lesz), a felkészülés nem lesz kompromisszumok nélküli, ezért már most elhatároztam, hogy ha egyéb dolog nem szól közbe 2012-ben is indulok majd. A jövő év nekem nagyon sok egyéb kihívással fog járni, szakmai és egyéb téren, ezért a jelentkezést a biztonság kedvéért csak június elején fogom leadni, de a felkészülés persze menni fog addig is. Az edzesonline.hu -n minden edzésem fent van (ugyanezzel a nicknévvel), ezt továbbra is vezetem, aztán a végén még engem is elér a fertőzés és blog is lesz...:))

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.27. 12:04:32

@Tepó: "Egy biztos. Nekem lesznek jövőre 150(+)-os tekeréseim, és már időben elkezdem a 30(+)-os futásokat is. "
Pont ezt tervezem én is, illetve még a gyomoredzést is nagyobb hangsúly fektetek.

Ivan Grasso: Az elhatározástól a célszalagig 3 évet a felkészülésre szánni nagyon szép dolog. Azt nem lehet mondani, hogy nem tiszteled a távot. Remélem az út hosszával arányos lesz a célba érkezés gyönyöre.

A TRX szerintem is jónak tűnik, csak azt nem tudom, miért olyan drága :-(

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.27. 13:51:06

Mindenkinek:

Szerintem jó a vita! Persze IG véleménye gyakorlatilag mindig nagyon precíz és helytálló.

Én is a minél több bringa álláspontján vagyok, két okból is: időben ott lehet nagyot alkotni, ha sokat mentél hosszút, ráadásul gyorsan tudsz menni könnyedén, akkor rövidebb ideig fárasztod magad a kerón és viszonylag friss lábbal állhatsz neki kocogni. Ha elég frissek a lábaid, akkor van esélyed, hogy egyenletes tempóban végigkocogod a távot. Lássuk be, hogy egyelőre (!!!) a mi szintünkön az IM Maratonja kocogás (persze durvább, mint bármilyen kemény futás).

IG: úgy megtartani a heti adagokat, hogy állandóan átszervezel nagyon nagy feladat lehet mentálisan, gartula hozzá!

Tepó: nagy bölcsesség volt abban, amit írtál az újracsinálásról, ez nekem is erőt ad..

Igaz, amit írtál a futás segíti a bringát , de a bringa nem a futást, DE ez csak olyan szinten igaz, hogyha télen sokat futsz, akkor tavasszal nem fogsz 30 km után leszédülni a keróról, a hosszú monoton tekeréseket viszont semmi nem tudja kiváltani. Az egyetlen gond velük, hogy nagyon időigényesek.

Egyébként én egyelőre úgy gondolom, hogy nem is 2011 lesz az én következő IM évem, hanem 12, tudom, hogy most azt mondjátok, hogy ááá meg miért stb, de a következőre megint úgy szeretnék menni, mint az elsőre. All in stratégiával. Szóval addig is IM formában tartom magam, hiszen Witch óta tudjuk, hogy az az alap, hogy valaki egy IM-t le tudjon nyomni, de még készülgetek kis crossfit-el, montizásokkal, futkorászok jó sokat, aztán majd 33 évesen ledurrantok mindenkit az aszfaltcsíkról :DD!

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.27. 14:29:00

@myke6969: Igen, IG-nak általában igaza van.
Én az első pár hozzám intézett kommentje után egyszer majdnem "Doktor Úr"-nak szólítottam, most már tudom, hogy beletrafáltam volna:-))

Egyébként nekem mostanában - ahogy kezd leülepedni a verseny élménye - kezd előjönni egy csomó ötlet a következő év edzését illetően.
Több hegyfutás. Talán ez a fajta mozgás tud leginkább visszaköszönni a bringán.
Amikor tavasszal először kimentem montival a jól ismert terepre, olyan volt, mintha egész évben bringáztam volna.

Egy biztos, azt már eldöntöttem, hogy jövőre nem fogok belegyalogolni a maratonba (sem).

2012? Nekünk az a harmadik lesz, nagy csata lesz :-)))

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.27. 16:48:13

@Ivan Grasso: a hosszú, kitartó készülésnek meg lesz az eredménye. Már alig várom, hogy az egész brigád együtt menjen... Tyű, de jó lesz!!!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.27. 16:53:18

@myke6969: persze, neked is igazad van ;-) Bár azért jó volna akkor is könnyedebben futni azt a nyavalyás 42-őt...

szaszit 2010.08.27. 19:10:45

Jó kis összefoglalás, szépen felépítetted a felkészülést!
Szerintem nem csináltunk hülyeséget a bringa hangsúlyozásával, most visszanéztem én is az edzéseimet és a 12órás után (április vége) nem futottam egyben 20km fölött, az UB-n 45-öt futottam 5 részletben, szóval én is inkább bringáztam.
Júliusban is a leghosszabb futásom 20km volt 1:48 alatt, de így sem volt erőnléti gondom a maratonon, csak a meleget nem bírom:)
Persze ez köszönhető a téli alapozásnak amikor viszonylag sokat futottam.
Azért a hosszú futásokkal óvatosan kell bánni mert a tapasztalataim szerint engem egy 30-as vagy a feletti futás jobban le tud fárasztani mint egy 80-100-120km-es tekerés.
Az én felkészülésem szerintem nagyon esetleges volt, tavasztól az Im-ig olyan edzésre mentem amire kedvem/időm volt, nem sok tervszerűség volt benne, ezt legközelebb jobban át kell gondolnom, többféle edzés előre betervezésével.
Szóval szerintem nincs univerzális recept, mindenkinek magának kell megtalálnia a helyes arányt, az esetleges gyengeségei figyelembevételével.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.27. 21:11:40

@Vasapu: a TRX árát még én is "emésztem" egy kicsit. Durva! Sajnos külföldön sem olcsóbb. Felmerült az is, hogy barkácsolok egyet, majd meglátjuk...

A "doktor úrról" jut eszembe, Neked még van elrejtve 2x10 perc "free speed" a jövő évi versenyedben! Az egyik ha abbahagyod azt, amiért még többször fogunk "üldözni" az év során, a másik pedig ha a napi egy doboz árát mostantól nem a levegőbe ereszted, hanem jövő nyáron befekteted egy aero carbon kerékbe! Pont kijön belőle! :))

@myke6969: én csak a szakirodalmat idézgetem, ezeket nem én találom ki! :)

@szaszit: Amikor Vasaput éltettük a beérkezése után, először azt hittük Te is egy rokon vagy, aki szurkolt. Aztán megláttam a nyakadban az érmet, na mondom biztos váltóban ment. Erre nézem a rajtszámodat: "szaszit". Akkor esett le, hogy Te éppen most fejezted be egyéniben az Ironmant! Ehhez képest a fáradtság semmi jele nem látszódott rajtad, mintha max. kocogtál volna pár percet egy délutáni szunya után! Mindez egy 12 órán belüli verseny után. Nem semmi! Gratula! :)

Vasapu · http://vasapu.blogspot.com/ 2010.08.28. 11:21:51

@Ivan Grasso: Szerintem is lehet TRX-et csinálni, vagy egy cipésszel csináltatni.
A cigis dolgot értem, viszont a kerekek tényleg annyit számítanak?
Nekem ezek is nagyon könnyűnek tűnnek.

Szaszit pedig egy pókertestű srác.
Én sokat edzettem vele, de azt még most sem tudom megmondani, mikor fáradt és mikor nem.
Hozzá pedig nem kicsit szerény.
Sárvári 12 órás futás után:
-Na, hogy sikerült?
-Jól.
-Mennyit futottál?
-108-at.
-Meg sem álltál?
-Hát nem.

Jó arc.

WITCH · http://witch-ironman.blog.hu 2010.08.28. 16:34:54

Gratulálok az összefoglalóhoz is, büszkék lehetünk rád!

Azok is vagyunk!

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.28. 21:58:21

@Vasapu: cipészre nem is gondoltam, jó ötlet!

A kereket csak a motiváció miatt írtam, annyira nem létfontosságú, bár
egy aero kerék konstans tempónál valóban számíthat ennyit. Egyébként általában nem is annyira könnyűek ezek, nagyjából 1700-1900g egy szett súlya, viszont az egyenletes tempó miatt ez nem probléma, itt a légellenállás a fő faktor.
Az igazán könnyű de nem magas felnijű kerekek mezőnyversenyekre jók, ahol durva tempóváltások, rángatások vannak. Itt meg az kell, hogy könnyen gyorsuljon a kerék.
Az olyan kerék ami könnyű is és aero is elég drága, a legjobb szettek 5-6000 USD körül vannak. Annak aki 35km/h felett bír menni, már érdemes magas profilú aero kerékben gondolkodnia. A 30km/h körüli versenyzőknél nagyjából max. 4-5 percet jelenthet.

szaszit 2010.08.29. 20:46:31

@Ivan Grasso: Köszi! Tényleg maradt még bennem, pedig Vasapu a lelkemre kötötte hogy a célig ki kell adnom magamból mindent, de a meleg miatt ez nem jött össze:)
A 12 órás futáson jobban elfáradtam, az teljesen más volt de az utolsó 1,5 órát ott is megtoltam amikor már láttam hogy meglesz a kitűzött cél a 100-as. Az IM-en is megvolt ez az eufória a maraton második felében ezért is lett jobb ez a rész.

A bringával kapcsolatban én is akartam kérdezni, hogy mennyit számít egy karbonváz/kerék?

@Tepó: sikerült végülis az onboard felvétel a bringáról vagy nem tetted fel?
Valaki rákérdezett a VB-n a könyöklőre, és azt mondták az első tengelyen max.15 cm-el nyúlhat túl.Ha a könyöklőn állítasz rajta majd nézd meg ezt is.
Fent van a rajtlista is, 120-an leszünk a korcsoportunkban:
budapest.triathlon.org/start_lists/program/5047/

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.29. 21:50:28

@szaszit: a kamerát végül versenyhez nem tettem fel, mert nem az enyém volt, és nem szerettem volna megállni, ha leesik :-)
érdekes lesz, amikor 120 ember akar majd befordulni az úszásnál a kanyarokban... kicsit tartok tőle. Ezt sem értem, hogy az age groupnak miért csináltak M alakú pályát?!

ironsun 2010.08.30. 11:19:50

A futás-bringa alapokra futóként annyit tudok reagálni, hogy a nagy téli futások éreztetik hatásukat, de én azt vettem észre, hogy egy kényelmesebb tempót (25 km/ó) meg lehet csinálni sok futással, de e felett már más kell. A hosszú bringákat (120+) ilyen tempóban le tudtam egész könnyedén, úgy, hogy idén kezdtem el csak bringázni, de a 25 km/ó átlag csak egy biztonságos teljesítésre jó, érdemesebb ennél többet akarni, de ehhez nagyon komolyan neki kell állni tekerni. Ez persze csak saját tapasztalat és mondom még egyszer, nekem futómúltam van.

szaszit 2010.08.30. 16:17:42

@Tepó: az úszásnál én maximum a következő hullámban rajtolókkal fogok küzdeni:)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2010.08.30. 23:39:17

@szaszit: a 80-84 közötti csoportban csak egy tata indul. Ő már világbajnok! :)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.31. 07:48:31

@szaszit: igen, ezzel az indítással sztem gondok lesznek, mert utol fogják érni egymást a népek .-)
Ha jól számoltam, és külön indítják a női és férfi AG-okat, akkor 5 percenként lesz rajt :-D

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.31. 10:13:18

Érdekességképpen elővettem a tavalyi hr adataimat az IM-ről:

Keró: 146 AVG HR
Futás: 141 AVG HR

Összeségében magasabb pulzus adataim vannak, pedig Te szoktál jobban pörögni hr szempontból. (a max pulzusod is magasabb) Bennem ez tovább erősíti azt a felvetést, hogy túltoltad a kerót és befejeltél, futáson már nem tudtad felvinni a pulzust megfelelő szintre.
Valószínűleg a taper időszak után bomba formába kerültél és érezted, hogy nagyon megy a gép ez túllelkesített :))

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.31. 11:04:12

@myke6969: igazad is lehet...
de akármi történt, már nem tudjuk meg. Jövőre beszerzek egy jobb órát, és akkor pontos adatok lesznek. Futásnál rá sem néztem az órámra, hogy mennyi az annyi. Ja, az én értékemet ugye lerontja a mi toi-toiban eltöltött mittomén hány perc is ;-)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.31. 14:28:32

@Tepó: persze és akármi is történt nagyon nagy időt mentél!
(ez már gyakorlatilag száraz elemzés, nem az ünnepi hangulatot akarom vele rontani, csak, mivel nem lesz más IM tesztversenyed 2011-ig, ezt kell a lehető legjobban kivesézni. A Te teljesítmény-szinteden értelme is van, mert itt sokkal nehezebb sok 10 percet találni, mint mondjuk egy 14 óra+-os versenyzőnél..)

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.31. 14:32:19

@Tepó: ja a toi-toiban a hangokból ítélve anaerobban voltál :DDDDDDDDDDD

(egyébként az az 5 perc 0,7%-ban befolyásolhatta az avg hr-t, tehát, maximum 1 ütés, de mivel nem 0 volt így inkább 0,2 ütés)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.08.31. 14:52:32

@myke6969: igen, jó kielemezni, mert így is sok infóval lesz gazdagabb az ember. És mint tudjuk, egy verseny szerves része a hibajavítás, értékelés.

toi-toi rulez :-D

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2010.08.31. 15:13:32

@Tepó: Ironsz.r!

Azóta is emlegetjük ezt az aranyköpést :DD

cole81 2010.09.08. 12:01:06

Szia Tepó,

megírod, hogy milyen könyveket olvastál?

Tepó · http://tepo.blog.hu 2010.09.08. 18:08:38

@cole81:
Szia!
Lance Armstrong: Perfomance program
Lance A.: Csúcsformában
Joe F., Gordon B.,: Going Long(biblia)

Ezek voltak, amik megadták az alapelképzeléseket
Ezeken kívül az edzéselmélet könyveimet lapozgattam...
süti beállítások módosítása